גבאי בית הכנסת: "בסמוך לספרים השרופים כתבנו 'שאלי שרופה באש', זאת התחושה"

    דוד לזר 1 Comment on גבאי בית הכנסת: "בסמוך לספרים השרופים כתבנו 'שאלי שרופה באש', זאת התחושה"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה אחרי שריפת ספרי הקודש על ידי מחבלים פלסטינים בבית הכנסת בגבעת שורק שבכרמי צור – תחושת אבל שוררת על תושבי המקום.

    יהודה וול גבאי בית הכנסת אמר הבוקר (ראשון) לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "קצת להמחיש את התמונה הבוקר ביישוב, הספרים השרופים שחוללו הונחו בבית הכנסת המרכזי של היישוב, ומתחת נכתב הקינה המצמררת 'שאלי שרופה באש', זאת התחושה, שספרי קודש נשרפים במדינת ישראל זה אירוע חמור ביותר", אמר הגבאי ל'קול חי'.

    וול היה מהראשונים שהוזעקו על ידי כוחות הביטחון למקום, ולדבריו, "בחסדי שמים, בית הכנסת עצמו לא הספיק להישרף, רק ספרי הקודש בפנים, המרחק היה קצר עד שהמבנה כולו היה עולה באש. אין במקום ספרי תורה בגלל סיבות מסוימות".

    בעבר היו מקרים דומים? "בעבר היו מספר התנכלויות ואף חלקו של בית הכנסת נשרף, אבל זה אירוע חמור ביותר, שבאו פורעים פלסטינים מחלול שאספו את הספרים בצורה מסודרת ולשרפו אותם, זה מעשה חמור ביותר".

    כתבינו קובי פינקלר אמר הבוקר כי "בשיחה שלי אמש עם מפקדי הצבא, מדובר באירוע חמור, וכי החשש הוא שאותם מחבלים היו יכולים להכנס פנימה לתוך היישוב, כ100 מטר משם ולבצע חלילה פיגוע", לדבריו, "למרות שמדובר בגבעה שהיא לא בתוך היישוב, אבל המציאות היתתה יכולה להיות שאותם ארבעה מחבלים היו מצליחים להגיע בריצה מהירה לתוך היישוב ולבצע פיגוע".



    1 תגובות

    מיין תגובות